måndag 12 augusti 2013

Hmm, hur går det med mitt bloggande?

Ja, det kan man verkligen fråga sig!! Tyvärr orkar jag inte riktigt ta mig tid så ofta att starta datorn, men vem vet - kanske att jag får blodad tand nu när kvällarna blir mörkare. Hade siktat in mig på att läsa en kurs på Bibliotekshögskolan i hösten, men är till min besvikelse bara reserv så då måste jag ju göra något vettigt... Idag var vår först "vanliga" vardag på sex veckor. Barnen har vart hemma så pass länge, så det tar tid att återkomma till vanliga rutiner igen. Och inte bara barnen, kan tilläggas - jag var inte så pigg i morse heller. Detta till trots så gick allt väldigt smidigt idag, skönt. Arve började på en ny avdelning, men det verkade inte bekomma honom nämnvärt. Han var dock besviken på lekgrejerna på uppegården, vilket jag förstår helt o fullt. Trist och trångt! Han hade dock tröstat sig med att göra ett snyggt halsband, så pärlutbudet var tydligen med beröm godkänt. Jobbigt att lirka av honom det i sömnen, han hade fortfarande ett hårt grepp om det :-) Själv började jag såklart med att strula till det med datorn, är ju ett elände att komma ihåg alla lösenord. Hjärnan är då ordentligt jobbavkopplad, måste vara ett gott betyg för semestern. Tyvärr inte bara lösenord som var som bortblåsta, utan även det mesta andra. Nåja, nya tag imorgon!
Apropå semestern, så känns bilden ovan ganska representativ. Fantastiskt väder gör att det blir mycket bad! Vi har vart en hel del i stugan i Träslövsläge, nu på slutet var havet badkarsvarmt. Ljuvligt! Jag är verkligen så tacksam över att mamma kunde köpa stugan, det är underbart att vara där nere. Barnen gillar det såklart också. Nu när alla cyklar så bra så blir det en hel del turer tillsammans, även om vi måste cykla på led och med mig som någon kommendant som vrålar "håll ihop", "till höööger här", "BROMSA!!!" ganska ofta... tur att det finns många småvägar med nästan ingen trafik!
En båttur blev det också, vi brukar hyra en båt vid Hofsnäs och köra runt och meta. Kul, men svårt att få fisk när Arve envisas med att fiska med hela spöet nere i vattnet. Fantastiskt vackert är det runt sjön i varje fall, barnen brukar alltid vilja stanna och kolla på de stora ekarna mot Torpahållet. Att man kan hålla i massa smågrodor där hjälper säkert också till! Huset har också fått ta lite tid. Nu är verandan (nästan då) klar, och den blev verkligen BRA! Mats har verkligen gjort ett toppenjobb. TACK till bästa sambon! Hösten kommer bli väldigt mycket lättare nu när vi får plats med ytterkläder och skor på ett vettigt sätt. Mörkt nu, ska försöka få in en bild en annan dag (ska förhoppningsvis inte ta ett år...). Jaha, då var natten igen! Sovdags, och förhoppningsvis en lite mer igångsatt jobbhjärna imorgon! Sköna drömmar till er alla /Karin

1 kommentar:

Anonym sa...

Toppenkul att du har börjat att blogga igen! :)) Ja, stugan har varit härlig i sommar. Hoppas att vi kan vara där i höst också det kan ju bli fina helger nu i september.Fina bilder på barnen (verandan och Mats)
Hälsningar mamma/mormor.