onsdag 28 augusti 2013

Tjänstemannen

Då har Mats blivit tjänsteman! Det största bekymret var vad han nu ska ha på sig. "En del kommer i kostym!". Usch ja, vilka hemskheter! Nu har han vart i England i några dagar, på hemväg precis nu faktiskt. Själv åker jag till typ Borås på jobbresa ibland, lite skillnad :-)...
Nej skämt åsido, det är ju toppen att få prova på nya uppgifter. Han har fått ett föräldravikariat på en annan avdelning på sitt jobb, där de sysslar med tunga fordon. Istället för att utföra tester så ska han vara med och utforma dem(tror jag...). Håller verkligen tummarna för att han trivs!

Utlovade en bild på verandan, visst blev det fint?!?


Så här såg det ut för drygt ett år sedan



Igår kväll följde vi med Ulrika med familj till Hanatorp för vad som kändes som sommarens sista kvällsdopp (fast jag fegade ur). Lyxigt för oss som bara kunde haka på och få kvällsmat på köpet. Tror att Arve lyckades gnaga i sig närmare tio kycklingklubbor...

Själv har jag en rolig men ganska tuff tid på jobbet fram till nästa torsdag. Då ska nämligen bibliotekets nya hemsida lanseras, och jag är en av fyra som jobbar (frenetiskt) med den. De sista dagarna har vart jobbiga eftersom flera av koderna & söksyntaxerna som jag lagt in sen länge, fullt fungerande märk väl, fått tokryck och vägrar utföra någonting. Supporten hos systemleverantörern var minst sagt nedlåtande och gav ingen hjälp. Som tur var ringde chefen idag och fick det att hända saker. Så kanske, kanske (PEPPAR!!) att det kan bli ordning imorgon igen. 
Men det är några sidor kvar att jobba med, och dessutom försöker jag filma mina något motspänstiga kollergor när de ger boktips, det ska också in på hemsidan. Kul nästan jämt!

Till helgen blir det olympiad på Pepparn. Årets tema är cowboys. Hmm, kan det bli lassokastning och prickskytte då kanske? Förra året vann vi, kanske inte kan räkna med att upprepa det igen... kul blir det säkerligen i vilket fall! 

1 kommentar:

LarsM sa...


Äntligen har du börjat skriva på bloggen. Den är mycket trevligare att läsa än FB.
Hälsningar
Lars