söndag 12 januari 2014

Mats vann!

Det trodde jag verkligen inte, men Mats lyckades vinna i gräv-häst-tävlingen! Igår levererades ett stycke gul bandgrävmaskin. Väldigt bra att få den hemkörd! Eftersom den bara har en halv hytt (rutor på ena sidan och bak) så ska den få bo i lagården. Men självklart, det fattades några centimeter för att få in den. Så idag har vi röjt ut den ena gamla bänken från cykelverkstan. Där fanns det måååånga cykelgrejer - släng enligt mig, spara enligt Mats. Blev en kompromiss... Nu är den inne i varje fall. Väl i lagården så känns den väldigt stor!
(om man är nyfiken på grävaren så är det en Komatsu, tror jag, ca 15 år gammal med stålband och väger 4,3 ton)
             

 

 Mats och grabbarna är väldigt nöjda och glada, jag & Sofia väntar på häst istället. Jag har vart och tittat på en häst i Örebro, ett snart 4-årigt sto som heter Sakta. På fredag ska hon besiktigas, om hon går igenom då och allt vekar ok så köper jag henne. Håller tummarna att det ska gå bra! Hon är brun, väldigt snäll och lugn och fin att rida. Och inte så stor, så hon passar bra till mig.
Om man är nyfiken så finns hon på film här: https://www.youtube.com/watch?v=HH2cvxyX4fs

Annars börjar vi väl återgå till vardagslunken igen, efter vår sköna jul- och nyårsledighet. Vi hade ju faktiskt två veckor tillsammans, även om jag behöva jobba lite några dagar. Har vart lite svårt att gå upp tidigt på morgonen denna vecka, men nu tror jag att vi vant oss igen.
Idag blev det ordentlig väder omställning, kändes stor skillnad när vi hamnade på åtta minusgrader nu på kvällen. Hoppas det får vara så här ett tag nu, så kanske det kan blir skridskodags!


1 kommentar:

Anonym sa...

Dags att komma och köra grävmaskin?

Lars