torsdag 21 november 2013

Häst- och grävmaskinsfeber!

Ja, det man nog säga faktiskt! Återstår bara att se vem av mig & Mats som kommer först till skott. Eftersom sagde herr M har hållt på med sitt inköpande i flera år, så är nog oddsen på min sida. Det finns i varje fall otroligt många hästar till salu, och enligt annonstexterna är flertalet nästa världsmästarhäst. Jaja, det är kul att kolla och fundera i varje fall. Att jag redan har två ponnyer i mitt lilla stall med just det - två boxar - det är en ganska oviktig detalj... men om du råkar känna någon vänlig hästmänniska som vill låna en liten snäll (fast i ärlighetens namn rätt ful) shettis så hojta till!

Vad händer i övrigt då? Jo, det börjar dra ihop sig att bli färdig med min projektplan, inlämning nästa vecka i projektkursen som jag går. Hur mycket har jag jobbat med denna plan då, kan man fråga sig? Nja, kanske inte riktigt så mycket som jag borde. Men jag jobbar ju bäst under lite lagom stress, så det ska nog lösa sig. Väntar också på besked om jag ska åka till Stockholm och gå en kurs i början på december. Kul om det blir av, helt ok om det inte blir det. Två nätter på hotell, det är klart att det vore ju inte fel. Har tyvärr vart en del jobbiga nätter nu, Arve har kommit in en period när han vaknar av otäcka drömmar. Häromnatten hade han drömt att Viggo hade "tappat huvudet - och hur går det då mamma, om han inte ser något?". Då är det bara att gå och kolla att allt är ok med Viggos huvud (som tur är!), sen försöka somna om på nytt! Hoppas dessa jobbiga drömmar försvinner snart!
/Karin

2 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt att det händer något på den här sidan också och inte bara på facebook. Vad är det som ska grävas?

Lars

Anonym sa...

Välkommen läsning.
Kramar till hela familjen!
Christina