fredag 7 februari 2014

Ooops!

Har gjort något heltokigt! Idag blir jag ägare till en häst som jag inte har träffat... Men det ser ut som en Karinhäst, och ibland får man väl följa magkänslan. Han bor i Umeå, därför som jag varken har träffat eller provridit honom. Men här kan man se honom:
http://www.youtube.com/watch?v=B3l9Ui7M7vc

Han ska stå kvar tills vi kommer hem från Sälen, då får han åka lastbil ner till Göteborg. Så får jag hämta honom på Åby. Lite typiskt att Mats är på jobbresa då, så det blir lite krångligt. Men mamma kan nog hjälpa till med barnen och så får Marie följa med och hämta. Hoppas det går bra och hoppas verkligen att vi kommer trivas tillsammans!

Annars är det inte så muntert på hemmaplan. Först var Sofia hemma i en vecka med hög feber och förkylning, sen var det Viggos tur. När Viggo väl blev frisk så hann jag jobba två timmar innan de ringde från Arves avdelning, nu var det hans tur. Tyvärr fick han en magsjukesläng också. Och Sofia har fått lite feber igen och ont i halsen. Till råga på allt fick jag feber igår och har taggtrådsbeläggning i halsen. Suck å pust! 
Mats blir nästan aldrig sjuk, och idag har han viktiga möten hela dagen så vi får härda ut själva härhemma.

På Rosängsfronten går det framåt. Mamma har vart ledig denna vecka och det går ordentligt framåt med nedpackning och slängning. Skönt, för om lite drygt tre veckor så får hon lägenheten.
Ska bli jättespännande!

2 kommentarer:

LarsM sa...

Det var en riktig grålle. Den görs sig hos er.

Majsan sa...

Det ser ut som en trevlig liten häst, tycker jag. Hoppas den är lika fin i verkligheten :)