onsdag 5 mars 2014

Bland dimma & dis!

Vore väl synd att säga att vi har bra väder, men kul har vi! Barnen åker skidor i full fart! De går i skidskola på förmiddagarna och det är väldigt bra för dem. Lättare att lära sig av någon annan än mamma och pappa :-). Här kommer Sofia & Viggo:

Tyvärr gick det inte att lösa att alla barnen kunde gå i skidskola på samma ställe & tid. Så Arve går 9.15 vid Högfjällshotellet och de andra går vid Lindvallen kl 10.45. Lite krångligt, men det går ju att lösa som tur är. Nu efter lunch ska vi åka bort till Trollskogen vid Hundfjället. Där brukar barnen tycka det är jättekul, massor av hopp och gupp att åka i. Jag får nog erkänna att jag gillar det också!


2 kommentarer:

Anonym sa...

I Trollskogen kan man åka mååååånga gånger, både små och stora. Ikväll och på fredag kan barnen åka "Trollskogen baj najt", olika tider för olika åldrar. Kolla med skidskolereceptionen i Värmestugan. Ha det så kul! - Här tittar solen fram lite försiktigt. / Lars och Christina

Anonym sa...

Hej! Kul liten film, de åker ju jättebra. Hagaslätt verkar må bra, hästarna såg jag inte idag. I tisdags så var det en vit/grå häst i sommarstugehagen skulle den vara där? Inga katter idag såg jag. Arne tog in posten idag också,den ligger i sadelkammaren. Både Arne och jag är totalt slut efter dessa dagarna. Christer har hjälp till idag också. Gunilla var här en sväng, fick lite pizza som var över. Hälsningar Klockaregatan