onsdag 1 september 2010

dax för uppdatering!


En glad traktorförare på Skene Marten. Fem minuter senare en otroligt arg, vrålskrikande före detta traktorförare...

Ja, det var väldigt vad det har gått dåligt med bloggandet. Den bistra sanningen är jag är för slö. För många veckor med dålig nattsömn gör ingen glad. Det konstiga är att jag ändå inte går och lägger mig i tid på kvällarna och då blir det ju inte direkt bättre... Jaja, nu är det färdiggnällt, jag lovar!

I övrigt är det finemang, speciellt sista veckan med detta underbara höstväder. Att vara gipsfri gör också livet väldigt mycket bättre! Nu känner jag knappt av handen någonting, bara ibland om jag ska knyta handen och vrida, t ex stänga fönster el krama ur disktrasan. Läkaren tyckte jag hade tur, bra rörlighet på en gång. Han trodde det berodde på att jag hade "rätta knycket" och att jag drog fingret i led på en gång. Se där, kanske en ny karriärmöjlighet?

Vi har vart ute så mycket som möjligt för att njuta av ljuset innan gråvädret slår till igen, vilket fått till följd att vi ätit stora mängder korv för det är ju så mysigt att vara på grillkullen allesammans. Märkligt att detta är gott varje gång, trots att de oftast är antingen för lite grillade eller för mycket.

Igår var det äntligen dags för premiärturen med Lina i den lilla ponnyvagnen som vi har fått låna av en arbetskamrats dotter. Gick finemang, enda problemet är att jag fick sitta som en krumelur och att jag inte såg över henne. Vagnen är definitivt gjord till en shettis... Får väl börja spara lite pengar till en bra vagn, för det här vill jag verkligen fortsätta med. Hon är jättefin att köra, och dessutom är det nog bra att få bort lite av den där magen som växte till sig alldeles för mycket av det goda sommargräset. Sofia får nu rida lite själv, i en liten inhägnad. Inte helt lätt, för Lina är ju väldigt lockad av det goda gräset... Jaja, det gäller att vara envis för att få små ponnysar dit man vill, det är lika bra att lära sig på en gång!

Här kommer lite bilder från sommaren!


Coola kids!


Arve går redan i pappas fotspår :-)



Så kan det se ut i trädgården när man ordnar taket! Och en prinsessklänningen är ALDRIG fel!


Äntligen blev turen till Anten-Gräfsnäs av! Barnen tyckte verkligen om det, Viggo är fortfarande helt tågtokig!



Underbart kort på underbara barn i underbara hattar! Lars & Monica hade med sig dessa huvudbonader, en toppenpresent!


lycklig Sofia kramar Lina på Astrid Lindgren värld. Vilken superhelg vi hade där, ihop med fam Ramnegård och fam Ryberg-Söderberg!



Midsommarfirande i Läjet i år, trevligt men otroligt mycket folk vid dansen.

1 kommentar:

Marie sa...

Knepigt egentligen att jag tycker det är så kul att läsa din blogg, jag vet ju redan allt som händer på Hagaslätt! Tack ändå för uppdateringen.