onsdag 28 december 2011

Nya friska försök!

På enträgen uppmaning, eller i varje fall några påstötningar, så ska jag försöka ta itu med bloggen igen. Det har ju vart lite dåligt med uppdateringar på sistone...
Som sagt, nya försök så får vi se hur länge det vara denna gången!

Sitter i storarummet och tittar på årets vackra julgran samtidigt som brasan sprakar muntert, vinden blåser runt husknuten, Symis spinner och jag njuter av ett glas rödvin till lugnet. Barnen sover, Mats är och handlar i Svenljunga. Vi har haft några härliga juldagar med tomtebesök (va, varför har Jonas skägg? undrade Viggo), julklappar i massor, krovgrillning och allmänt lugn. Inte så mycket tider att passa, massa god mat att äta (tack Mamma, lasagnen var toppen idag!) och faktiskt lite sovmorgon emellanåt. Dessutom är det inte slut än, Mats ska vara ledig hela denna vecka och jag jobbade idag + imorgon men sen lite ledigt igen. Jag hade massa komptid liggande och Mats har tagit föräldraledigt. Underbart!

Snart är 2011 slut och vad minns vi utav det? Ja, första månaderna försvann nog lite i ett töcken av öroninflammationer, penicillin och läkarbesök fast jag vet att vi hann med en hel del skid-, pulk- och skridskoåkning också. Rikigt vinter är toppen!
En härlig vårsommar som kom tidigt iår, Mats & Sofias födelsedagar firades under parasollet på altanen. I somras lade vi om taket på sidan ut mot vägen, det var väldigt spännande att komma ut och upptäcka att all barnen var uppe på taket. Som tur var tillsammans med sin pappa men ändå...
Härliga utflykter till Örebro, Gävle, Anten-Gräfsnäs med nära & kära hann vi med under sommaren också. Nu i höstas var badresan till Skövde samt påhälsning/övernattning hos Lars/farfar i Karlsborg ett härligt minne att spara på.
Jag är väldigt glad att kameran är återfunnen så att jag kan spara massa andra minnen som man annars bara lyckas glömma bort. Här kommer några höjdare!


Luciadags på dagis, kl 7.30.


Snälla pojkar hjälper mamma att göra rent kylskåpet. Mycket vatten gick åt...


Julpyssel med gänget, hur mycket grejer kan man knô ner i en kruka?


Glada julkusiner!


Nöjd ryttare, med nya ridgrejor fyndade på blocket!

Dåså kan jag bocka av en grej till för kvällen. Nu återstår bara hängning av dagens tvätt samt kvällmat till hästarna. Godnatt och förhoppningsvis kommer det en ny rapport efter nyår!

1 kommentar:

Anonym sa...

Trevlig läsning och underbara bilder. Hälsningar mamma/mormor.