fredag 6 januari 2012

Gott fortsättning!

Då har vi återigen ett nytt år! Lika spännande varje gång :-) Som vanligt var vi hos Anna, Henrik, Axel & Hugo, och i år var även mamma, Marie, Johan, Ella & Alfred och Lennart, Margit, Matti & Anja där. Himla trevligt! Vår uppgift denna gång var desserten och precis som vanligt var jag sent ute och fick stressa. Men, också som vanligt, fick jag till något ivarje fall! Menyn blev således avacado- & räkröra till förrätt, oxfilé med kantareller och potatisgratäng samt apelsinchockladmousse till efterrätt. Sammantaget en GOD kväll alltså! Eftersom barnen inte orkade vänta till tolvslaget så gick vi ut vid halvtio och tände tomtebloss och sköt av lite raketer. När det sen började dra ihop sig kom jag på att det kanske var dags att släppa in hästarna också så jag körde hemåt vid halvtolv, och då var det bara en häst som kom in. Hmmm, var är lilla krångelponnyn? Jag ropade och väntade, men hon dök inte. Alltså, in och byta om från klänning till utekläder, på med pannlampa, fram med morot och klampa iväg uppåt i hagen på leriga stigar. Men som tur var, när jag kommit halvvägs så kom hon släntrande. Skönt att hon inte var på rymmen! Konsekvensen av detta blev såklart att jag firade tolvslaget i bilen... Men jag såg väldigt många fina fyrverkerier på vägen! Tidigare på dagen hade vi hyrt en lite gympahall ihop med fam Söderberg + Ramnegård + Tero med barn, var en riktigt kul grej som måste upprepas. Kände mig lite nostalgisk, hade gympa där när jag gick i lågstadiet. Saknade mina sockiplast :-)
Idag har vi vart i Fotskäls ishall med A & H + barnen. Kul men något utmattande. Sen var det matkväll här med hemlagad pizza. Mamma/mormor var med här också, trevligt! Nu sover barnen lugnt och med tanken på deras framfart under de senaste sex timmarna så kommer de förhoppningsvis göra så ett bra tag till! Nu är det dags att släppa in hästarma igen. Bara att hålla tummarna för att det kommer två idag!

Inga kommentarer: