torsdag 26 januari 2012

Årets första VAB-dag!

Och det dröjade ju massa dagar in pådet nya året innan det blev dags för VAB. Fantastiskt! Vi är i varje fall hemma idag, med halvkrassliga barn. Fast glada, och då blir allt mycket lättare! Mats kommer hem om ett par timmar så ska jag iväg och jobba en stund, tar mitt kvällspass på bibliotekt. Förhoppningsvis ska jag få till det så att vetrinären kommer och ger hästarna sina sprutor ikväll också, han missade det förra veckan. Dessutom håller jag på att ta ner julgardiner, torka ur fönster och samtidigt ska jag spela spel med Sofia. Hårt arbete att vara hemma! Fast på förmiddagen var det mest kaffe och prat med Marie som var här en stund. Hon skulle ut och åka skidor, lät härligt. Fast efter förra årets supervurpa när mina gamla skidor fastnade i stenhårda, smalare spår mitt i en backe är jag lite avvaktande. Får nog inse att det egentligen är dags att uppgradera skidstatusen innan jag ger mig ut. SnålKarin kanske måste kika lite på blocket... Barnen åker skidor med glatt humör, utom Arve som håller ett stadigt tag i ratten till boben. KUL med lite vinter! Hoppas det håller sig att tag till, så kanske jag kan få ta mig några skidturer också!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, snö har det blivit men jag tycker att det är för kallt,det var ju kallare förra året vid den här tiden men jag gillar det inte. Det är tur att barnen gillra snö, vi ska ju till Sälen i mars så de får känna på mer snö och då kanske även Arve vill åka skidor! Trevligt att bobben kommer till användning. Hälsningar mormor