tisdag 21 februari 2012

Vår i luften!

Idag kunde vi glädjas åt en stund i trädgården med värmande sol, smältande snö och glada småfåglar. Glada barn & glad mamma kanske också ska nämnas. Jag och killarna gav oss på att klyva lite ved (låter värre än vad det var) och Sofia lekte med snöslasket. Väldigt bra upptäckte jag, killarna kånkade & bar och jag stod lugnt vid klyven. Nu var det ju inte så länge, men ändå! Vi har precis haft en hemskehelg med 3 av 5 möjliga liggande i magsjuka. Fast vi smygstartade veckan med att Viggo också var det, om än med en snällare variant. Den som vi andra fick var inte särskilt snäll, Mats och Sofia var riktigt dåliga. Som tur var hade jag precis blvit bra när deras satte igång. Bra tajming! Man får vara glad för att denna sorts otrevligheter går snabbt över i varje fall! Har sålt Julle till ett trevligt par i från Karlstad. Känns lite jobbigt, men han kommer att få det bra där och framförallt mer att göra. Nu återstår det bara att få iväg honom, han ska nog åka i slutet på denna vecka eller början på nästa. Blir skönt när det är klart. Fast sorgligt... Lina ska få vara på Kvarnåsen ett tag, blir bra. På lördag ska jag och mina kollegor ha en "sagolik dag" på jobbet. Massa sagostunder och så ska jag och Carina ha en miniteater på två sagor. Väldigt roligt, men lite pirrigt. Vi har gjort det engång tidigare för publik, så lite vana har vi ivarje fall. Håll tummarna för att det går bra! Nu lite bilder från de senaste vinterveckorna!
Så avslutar vi med lite bullbakningsexperter!

Inga kommentarer: